Flera gånger när jag tittat på mina produkter finna alternativet "återpublicera nu". Vad innebär det och varför har det blivit så?
Flera gånger när jag tittat på mina produkter finna alternativet "återpublicera nu". Vad innebär det och varför har det blivit så?
Det betyr at du kan legge ut produktet ditt om igjen. Så får du det øverst på lista igjen. Men da må du også betale Publicera-avgiften.
Eller kanskje man ikke må betale den avgiften her på epla.se som vi må på epla.no. Litt usikker. Men du legger iallefall ut produktet på nytt :)
Än så länge betalar vi inga avgifter på epla.se när vi återpublicerar. Det är bara på epla.no det kostar 2,50.
Men vad innebär det mer? Varför kommer alternativet upp överhuvudtaget? Produkten har ju inte blivit såld.
Den visas på nedre raden på framsidan som senast upplagd produkt.
Aha. Tack!
På tal om återpublicera! Jag blir snart tokig och stänger min butik här! Det finns en säljare i samma kategori som hela tiden återpublicerar alla sina varor. Detta innebär att säljarens varor hela tiden kommer först när man öppnar kategorin! Det är inte lite varor heller! Andra säljares varor hamnar långt ner på listan och får därmed nästan ingen publicitet. Dålig stil! Visst, det är tillåtet, men någon hyfs och respekt får man väl ändå visa för andra säljare. Ändras inte beteendet eller funktionen är det dags att hitta någon ny sajt att sälja sina alster på!
Vad finns det för alternativ till Epla?
Återpubliceringen av sina produkter för att hamna på första sidan och först på kategorilistan var anledningen varför i Epla.no infördes avgift 2.50 för återpublicering. Det var många butiksägare som klagade över massåterpublicering och så kom avgiften som hjälpmedel mot detta. Det har hjälpt mycket i alla fall. jag tycker att man kan skriva till säljaren att sådan återpublicering stör andra och kan lätt bli anledning att införa relanseringsavgiften här. Relanserade produkter behöver mer och mer plats i EPLA-s server och det kostar för EPLA. Så förklarade EPLA damer det i norsk forum.
Vänligen logga in för att posta ett inlägg.