Jag har inte riktigt förstått hur portot räknas ut. Om fraktkostnaden är 12 kr och med annan produkt 12 kr, trodde jag att det alltid är 12 kr. Inte med annan produkt PLUS 12 kr (som min första kund fick betala). Någon som vill förklara?
Jag har inte riktigt förstått hur portot räknas ut. Om fraktkostnaden är 12 kr och med annan produkt 12 kr, trodde jag att det alltid är 12 kr. Inte med annan produkt PLUS 12 kr (som min första kund fick betala). Någon som vill förklara?
Det där fungerar ju inte alltid. Det blir ju lite av en "risktagning". Men låt säga att du säljer något som väger 25 gr. Portot är ju då 12 kronor. Om kunden köper en till ska så blir ju portot fortsatt 12 kr då den totala vikten är 50 gr. Men säljer man tyngre saker kan man ju förlora en hel del på att i varje fall sätta 0 kronor. Kanske det kan bli ok om man sätter halva portokostnaden??
Fast i mitt fall så vart det 24 kr fast jag tyckte jag hade rätt inställning, dvs 12 kr.
Jag tror det är att det första portot får man alltid betala, men den andra läggs på om man köper flera saker från samma butik. Jag brukar ta hälften eller så på andra valet. De läggs ihop på slutet, vad jag vet. Så då blev det 24 för du hade det som andraval också. Hm.. tror jag :D Det är likadant på etsy & andra ställen. /Jenny :)
Tack! Då vet jag.
Vänligen logga in för att posta ett inlägg.